torsdag 22. august 2013

Nytt på nytt?

Hei igjen :-)
Formen har ikke vært helt på topp i det siste, så da prøver vi gammel medisin mot alt som er galt, ubegrenset mengde håndarbeid :-)
Det har blitt ennå et par supervotter, denne gangen i lilla, så nå har jeg rikelig med votter til vinteren. Ja, jeg har litt lilladille for tiden.

Det har også blitt heklet en en cyklamenrosa alpelue etter en bildeserie som jeg fant på nettet.  Garnet er Estelle fra Permin, det består av angora og silke. Det er deilig, men fryktelig varmt, derfor ble ikke pulsvantene jeg også kjøpte garn til laget (ennå).

Her ser du toppen av luen mens jeg prøver meg fram med den største heklenålen jeg har. Fant ut at mønsteret ble alt for puslete i enkelt garn så jeg måtte doble det og øke på heklenålen.

På toppen av dette er det blitt et par sokker i et garn jeg bare måtte ha!!!!

Garnet bare ropte navnet mitt da jeg gikk forbi kurven og tilbake for å ta med ett nøste til ;-)


For ikke å glemme at jeg har bygget IKEA-kommode, jiiiha! Jeg fikk det til :-)
 

Slik ble den! er vel fornøyd med monteringen!
Måtte riktignok ha hjelp til å bære eskene den kom flatpakket i, men det teller ikke som montering :-)

Min godtebutikk nr 1!!!
Etter ganske mange småprosjekter ble jeg litt lei og tok turen til Stoff og stil. Jeg fikk et gavekort til bursdagen min i fjor sommer og det hadde jeg klart å ikke bruke opp. Skal love at det fikk såpass lange bein å gå på at jeg måtte supplere litt når jeg kom til kassen, men da hadde jeg fått mye fint.

Gavekortet pluss litt til... Litt sånn som IKEA, du har liste med det du skal ha, men når du kommer til kassen har du en hel pose ekstra med diverse småtterier som du bare MÅ HA!

De siste dagene har vært brukt til å kaste over stoffene og til å vaske dem slik at ikke plaggene kryper i første vask. Så, nå har jeg hele høstkolleksjonen klar, det er bare å sette i gang. Det vil si, jeg måtte tilbake til Stoff og stil for jeg skulle ha en tvillingnål.... Jommen sa jeg tvillingnål. Dyreste symaskinnålen jeg noensinne har kjøpt! Kom hjem med en pose full av diverse stoffer som jeg bare ikke kunne etterlate alene i butikken.... Stakkars de kunne jo bli klippet i stykker :-) Nei, da har de det bedre hos meg som vet hva det skal bli av dem :-)

Noe bra har det da kommet ut av besøkene der... her er en av t-shirt'ene jeg har laget. Jeg kjøpte for mange år siden 4 stk øyenstikker-symerker som jeg ikke helt visste den gangen hva jeg skulle gjøre med, jeg bare visste at jeg måtte ha dem.
Nå er jeg ferdig med tre gensere ( de tre stoffene nederst til venstre på bildet over) og har rikelig med arbeid igjen :-)

Genser ferdig. Den sitter penere på meg enn på ginen.

Øyenstikkerne har landet :-)
Jeg avslutter med H.C. Andersen i dag....
Kun gjennom handling vinner livet i betydning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)