søndag 22. september 2013

Utfordringer på strak arm!

"Det vanskelige fikser vi med en gang,
det umulige tar bare litt lengre tid!"
 
Denne teksten hang på veggen i et bilverksted jeg var innom en gang og de ordene har fulgt meg siden.
De gjelder i høyeste grad det prosjektet jeg er i gang med nå.... Den gode, gamle Per Spook genseren skal bli til jakke -uten den veldige skråfasongen i sidene. Telle, telle, telle.... både på knapper, fingre og for ikke snakke om telling av masker! Når det ikke stemmer.....rekke opp!!!



Dette blir et kjempespennende prosjekt for jeg har ingen oppskrift jeg kan følge slavisk, det er et helt annet garn enn til originalen og det skal endres på både mønster og fasong.
Akkurat slike utfordringer jeg vet å sette pris på :-) Det hender at jeg angrer på at jeg gir meg ut på slike prosjekter, men jeg kommer som regel i mål og er fornøyd med resultatet. Denne gangen er det ennå viktigere for meg at det blir bra for det er ikke jeg som skal ha jakken.
Garnet er Drops Baby merino i dyp lilla som bunnfarge og lys melert grå som mønsterfarge, blir et mykt og deilig plagg dette.... Ikke stivt og stikkende som originalen i Rauma 3-trådsgarn (men, jeg elsket den genseren likevel!)
Ha en fortsatt flott helg :-)

2 kommentarer:

  1. Hei hilsen sender deg Viola. Et fint mønster strikker du.
    Jeg har strikt veldig gjerne også med Drops Baby Merino, fint garnet og vasker er veldig god mulighet også.
    Jeg er spennend... hvis du har ferdig. Ha en hyggelig søndagskveld.

    SvarSlett
  2. Du er bare så utrolig dyktig med strikkepinnene, garntilpassing og mønstertilpassing/utregning. Jeg er dypt imponert. Lykke til med arbeidet.
    Klem fra Karen

    SvarSlett

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)