søndag 8. desember 2013

Adventskalenderskjerf....!

Ja, du leste riktig! Jeg strikker et adventskalenderskjerf.
Som medlem av strikkekafeens venner (på Facebook) ble jeg med på et arrangement som går på å strikke et skjerf i løpet av adventstiden.
Prinsippet er ganske enkelt som lukene i adventskalenderen, du får en bit av mønsteret hver dag.
Aldri hadde vel jeg tenkt at jeg skulle strikke noe slikt... Jeg som ikke er noe glad i å strikke hullmønster... Det "verste" er at det er ganske fengende, i dag er jeg ferdig med den 8.biten.

Dag 1-4... Det så litt skummelt ut i starten!
Du finner oppskriften på Ravelry med link til originalsiden. Hvis du ikke er medlem av Ravelry finner du originalen her: http://www.von-stroh-zu-gold.de/muster/.
Det ligger skjerf for 2011, 2012 og 2013 på siden, du må bare bla nedover. Originalen er på tysk, men det finnes en engelsk versjon også. Mønstrene finner du som pdf'er merket med dagene.

Jeg strikker skjerfet for 2012. Jeg tror jeg kommer til å strikke alle tre etter hvert...
Jeg strikker mitt skjerf i Drops lace (800m/100g) på pinner nr 3. I dette garnet blir skjerfet tynt og lekkert.


Dag 5-8.
Som du ser har jeg ikke sluppet ned masken mellom hullradene på dag 7 (nest øverst).
 

 
Jeg har strikket etter mønsteret slik det står, men på dag 7 slapp jeg ikke ned maskene som skulle slippes ned fordi jeg synes det ble penere uten når jeg prøvde.
Jeg gleder meg til å strikke resten av skjerfet og er spent på fortsettelsen! I løpet av julen kommer jeg sikkert til å starte på det for 2011 eller 2013 ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)