tirsdag 23. februar 2021

Frustratus votter med blondekant...

 Etter en lengre tid med høy frustrasjon og mye motgang var jeg "litt" lei. I slike situasjoner reagerer jeg med å bli veldig kreativ, og etter hvert var ideen til Frustratus-vottene født.

Inspirasjonen til vottene kom fra en annen dille jeg har, nemlig aggressivt korstingsbroderi der du gjerne har en aggressiv tekst sammen med et søtt motiv/dekorasjon.

Det ble litt prøving og feiling med designet og teksten, men jeg er ikke den som gir meg ved forsøk. 

Dagens lille aggressive løft...

Jeg håper disse vottene kan gi flere enn meg et lite, positivt løft i hverdagen. 

Jeg liker spesielt godt kombinasjonen med den litt aggressive teksten og den søte blondekanten.

Den første votten jeg strikket ble lys, gråspraglete med cerise mønster. Skriften ble for spinkel på denne votten, så det var bare å rekke opp og rykke tilbake til start. 

Ikke fornøyd med designet...

Jeg hadde mest lyst til å bruke grått med orange mønster, men denne kombinasjonen syntes jeg så litt skitten ut når jeg så den i dagslyset. Jeg fikk ikke fram den rette effekten av orange fargen. Eller kanskje det bare var feil orange farge...

Fortsatt ikke fornøyd...

Vottene er strikket i Rauma Finull med pinner 2,5 mm.

Her finner du OPPSKRIFT til vottene.

Alt etter hvor aggressiv du vil være så kan du strikke en av hver vott som jeg har gjort, eller du kan strikke to votter med samme budskap. Da må du huske å lese mønsteret motsatt vei ;-) 

Jeg avslutter med det nærmeste jeg kom aggressivitet med et av mine favorittsitat fra filmen Flåklypa Grand Prix: 

Nei, dra meg baklengs inn i fuglekassa!

2 kommentarer:

  1. Hei! Du har laget et super oppskrift på hunde dress. Nå har jeg fått en hund som er 2,2 kg og forstår ikke hvordan jeg kan forminske oppskriften,særlig i brøstet. Kan du hjelpe meg??? Lilian 48298046 liliankristin@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann :-) Det første som slår meg er å kanskje strikke i et tynnere garn enn labbetuss, eller med 1/2 nr mindre pinner. Ellers kan du strikke flere masker før du snur i brystøkningen slik at det blir færre omganger og brystet ikke blir så høyt. Ellers må du måle på hunden hvor langt du må strikke fra bak forlabben til der du evt skal dele til bakstykket. Håper du får dette til ;-)

      Slett

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)