onsdag 10. juli 2013

Ny genser på gang

Jeg har fullstendig fått hekledilla nå i sommer. Langt mer enn jeg pleier å ha, så nå har jeg gitt meg i kast med en ny genser. Ingen oppskrift -kun etter et bilde jeg har sett på internett og gamle, godt innarbeidete heklekunnskaper.
Mønsteret er nesten identisk med mønsteret på en av lyslyktene jeg lagde i våres, så det var ikke så vanskelig å finne ut av mønsteret.  Noen små justeringer så var jeg der!
Jeg har tegnet opp mønsteret og heklet en prøvelapp, men skriver ingen oppskrift for denne genseren blir til mens jeg hekler.
I baby bomull fra Gjestal og med heklenål 2,5 mm ble hekleprøven over 2 mønstre ca 10 cm bred, og ca 8 cm høy. Jeg la opp 25 masker til denne prøven, men jeg bruker dobbelt opplegg som du finner i denne videoen fra bethintx1.



Dette mønsteret er garantert lekkert også som ensfarget hekling :-)
Egentlig ville jeg ha genseren i dyp korallfarget og hvit bomull, men det ble dyp lysblå og hvit i stedet for siden det ikke fantes korallfarge i dette garnet. Det er fine sommerfarger uansett!

Jeg satser på at "Alt kler den smukke" fortsatt gjelder :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)