onsdag 29. juli 2015

Mye skrik og lite ull....

Det kan faktisk bli veldig lite fritid og veldig såre fingre framover!
Jeg endelig fått sydd ferdig toppen til det "grønne" teppet. Stoffet til toppen er sydd av 1 stk "jelly roll" med ferdig klipte remser som jeg kjøpte tidligere i sommer. Det var 40 striper med 8 ulike designer og hver design i 5 farger.
Jeg fikk kjøpt mellomfor (batting) til teppene i går. Ja du leste rett, teppene -jeg syr ett til en venninne og et annet til meg selv. Det på bildet er det min venninne skal få (hun vet om det så det er ikke noe problem å legge det ut.
Battingen jeg har kjøpt er en, for meg, ny type -av bambus. Det skal bli spennende å jobbe med. Den er veldig tynn i forhold til platevatten jeg har brukt tidligere, men den skulle være varm sa  hun i butikken. Kan hende den er lettere å quilte også siden den er såpass mye tynnere...
Toppen er ferdig
Nå har jeg fått lagt alle lagene oppå hverandre, bakstykke, batting og toppen. Neste oppgave blir å nåle lagene sammen for så å tråkle dem sammen.
Så, dagens arbeid er i store trekk fastlagt. Siden jeg har tenkt å quilte hele teppet for hånd, blir neste post på agendaen å lete fram den store sy-ringen min. Det er en god stund siden jeg har sett den, men det pleier å være orden i sysakene mine så det skal vel ikke bli så veldig vanskelig å finne den håper jeg.
Innimellom strikker jeg på ullbukser til venners barn, og tepper som går til veldedige formål.
Mottakeren av teppet en av mine beste venninner, så da synes jeg det passer å avslutte  med et sitat av Marcus Fullius Cicero.
Vennskap er uendelig mye bedre enn vennlighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)