onsdag 1. mai 2013

Fortsette eller ikke fortsette....

Lenge siden jeg har publisert noe her, alt for lenge. Vurderte faktisk en periode å slette hele bloggen, men klarte ikke helt det heller. Har hatt en litt tung høst- og vinterperiode, men ser lyst på tiden framover.
Har vel kommet fram til at jeg vil prøve å holde liv i bloggen en stund til. Men, jeg vil bruke den til å vise litt av hva jeg holder på med for tiden.
Denne vinteren har jeg vært tvunget til å være mye mer i ro enn jeg foretrekker selv pga en kranglete rygg og masse smerter. For å bøte litt på dette og få tankene vekk fra det som ikke er så kjekt har jeg hentet fram gamle kunster og strikkepinnene igjen. Det er blitt produsert en del i løpet av høsten og vinteren. Her får du et lite knippe bilder som viser hva jeg har drevet med.
Wingspan fra ravelry. Dette var gøy å få til!

Setesdalskofte strikket til en nederlandsk venninne -dette ble en stor overraskelse ettersom hun ikke visste om at hun skulle få den.

Skjerf/hals i broomstitch hekling

Joda, jeg måtte strikke meg en ny Mariusgenser... Må være med på dilla jeg også. Men, for å ikke forsvinne i mengden av blå, hvite og røde Mariuser ble det beige med mønster i turkis flammegarn.


Kontevotter i pelsullgarn fra Hifa. Jeg digger denne teknikken!!

Vinterhals som ble litt annerledes enn den skulle... Ikke noe godt bilde, men den er veldig god og varm å bruke ;-)

Jeg trengte å bli varm på beina om natten... NATTSOKKER er tingen!

Første av to babytepper strikket i daisystitch, gave til en kollega som fikk tvillinger i mars 2012.

Det største prosjektet jeg har på pinnene nå er en kofte til meg selv, etter det gamle Haukelikoftemønsteret til Sandnes garn. Jeg elsker å bygge om gamle mønstre slik at jeg får dem slik jeg vil ha dem. Det har jeg gjort med denne også :-) Jeg er ferdig med å strikke alle delene, det gjenstår å feste tråder og strikke stolper og halslinning pluss monteringen. I løpet av helgen tenker jeg den er ferdig.
Bilde av bolen med mønsteret godt i gang. Jeg elsker fargene i dette arbeidet. Halvbleket hvit, fiolblå, cerise, knallgul og grønnturkis... Er også veldig glad i det akantusmønsteret som den ene borden består av. Merkelig nok er det den andre borden som har fasinert meg mest. :-)

Når jeg er ferdig med denne koften er jeg på ingen måte arbeidsløs... var senest innom godtebutikken min i dag og kom hjem igjen med en pakke med Drops fabel i grå-blå farger til en jakke og rimelig, lysegult bomullsgarn til en sommertopp og evt en liten bolero til.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)