søndag 5. mai 2013

Jeg måtte bare :-)

Hvor mange ganger har jeg ikke sagt at jeg skal bare...
Jeg skulle bare prøve meg på et mønster som så spennende ut. Der føk et par timer i masse gøy hekling :-)

Etter en liten luftetur med vofsen ble det til at jeg satt meg ned og lurte på hva nå? Jakken er ferdig og ingenting akutt som måtte jobbes med. Surfet litt på nett og kom over denne.... Så da måtte jeg jo bare :-) Ser for meg at denne kan være suuupersøt til et babyteppe eller heklet i grovere garn kanskje som en pute. Min er heklet i rester av Alpa fra Europris med heklenål nr 4 og da blir den ca 15 x 15 cm.
Jeg har fulgt mønsteret helt nøyaktig, men ser i ettertid at det er en liten endring jeg ville gjort om jeg skulle lage flere av denne.

Om det ikke blir flere av denne sorten blir det vel hekling enten på broomstickstitch-teppet eller på lappeteppet mitt som jeg har med med meg som "over alt"-arbeid Små, enkle sekskanter som er kjappe å hekle.
















3 kommentarer:

  1. Var hittade du mönstret? Gör inget för mig om det är på engelska.... Jättesöt ruta.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Linda!
      Mønsteret fant jeg på youtube, jeg kan dessverre ikke videreformidle linken da jeg glemte å merke den... :-( Forsøk å søke på "friendship bear". Men, oppskriften kommer snart her på bloggen!

      Slett

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)